familj · hälsa · lärarrelaterat · musik · pärlan · tankar

Tuff period med ljusglimtar

Har varit lite låg ett tag. Extra mycket på jobbet, ungefär som vanligt (dvs ansträngt) på hemmaplan och så en del engagemang i kyrkan. Men några ljuspunkter har det varit och nu är vi mitt i ett efterlängtat sportlov.

Hängigheten och febern jag skrev om höll i sig över helgen och lite till men med speciella jobbförhållanden jobbade jag på ändå, med hjälp av piller. Tog det efter jobb väldigt lugnt på de flesta andra fronter i alla fall.

Helgen 24-25 februari blev sedan en mycket trevlig helg. På lördagen fick mannen, storskrutt och jag gå på volontärsfest – en fest våra pastorer ordnade för alla frivilligarbetare i församlingen. Underhållning, goda samtal och fikabuffé stod på dagordningen.

Följande söndag åkte vi till Pärlan och hade det mysigt. Tack vare skoterspår kunde vi promenera de 800 m från bommen till stugan. Vissa valde ändå att kasta sig i snön bredvid spåret …

Lunch och fika ordnades med medhavd toast och banan+choklad att grilla i kaminen.

Storskrutt och musikestetarna bjöd in till konsert onsdagen 28 februari. Denna gång fick vi höra henne spela piano på två låtar, vara med i kören och presentera en av låtarna. Sååå roligt att se och höra!

Första dagarna i mars, i och med att sportlovet inleddes, åkte mannen och pluttisarna iväg på sportlovsläger för barn i åk 4-6 och jag var hemma med tjejerna. Vi tjejer myste på med handarbeten och Mello och hade det lugnt och skönt. I måndags åkte storskrutt på ungdomsläger och på kvällen kom killarna hem.

Igår, tisdag, åkte mannen och jag runt till olika butiker för att göra undan diverse ärenden och bland det roligaste var att leta billiga grejer till kommande bygge av minitoalett i Pärlan. Fyndade bland annat klinker för ynka 150:-.

Idag, onsdag, åkte vi till Pärlan igen och har påbörjat rivning inför bygge av minitoa med förbränningstoalett. Blir sååå bra att slippa gå ut på dass när det är klart – speciellt när man är här vintertid men också när man behöver gå mitt i natten oavsett årstid.

En reaktion till “Tuff period med ljusglimtar

Lämna en kommentar