familj · hälsa · lärarrelaterat · pärlan · tankar

Hängig helg

Tack och lov så fixade kylskåpsreparatören kylskåpet snabbt och kostnadsfritt denna gång så nu har vi kyl igen. Skönt! Däremot har det varit ytterligare en extra hektisk jobbvecka och igår, fredag, började jag känna mig hängig. Värre idag med lite feber men inte värst. Jobbigast är halsonten på morgonsidan, och huvudvärken som kommer och går …

Hade tänkt oss till Pärlan där solen skulle skina i helgen följt av middagsgäster och mellomys men jag får avstå det mesta på grund av förkylning. Mannen och killarna åkte i alla fall en sväng till Pärlan, storskrutt har jobbat på secondhand och lillskrutt bakar bullar. Själv försökte jag bylta på mig ordentligt med kläder och solglasögon för att kunna sitta ute i solen på balkongen men det dröjde bara några minuter innan fötterna var kalla och jag ville lägga mig igen. Borde ges fler tillfällen allt eftersom våren närmar sig så jag får väl helt enkelt sjå mig … Men nog känns det trist att bli snuvad på det jag längtat till med helgen! Alltså en tur till Pärlan och att få sitta där i solen vid havet …

Siktar på att bli frisk till på måndag för jag har en del att ta itu med på jobbet … Så nu gäller det att vila maxat så kroppen hinner bli tillräckligt frisk till på måndag … Öh …

En reaktion till “Hängig helg

Lämna en kommentar