familj · musik · tankar · tro

Skrattpaus mitt i livet

Kan inte fatta att jag bara jobbat en vecka sedan påsklovet. Känns som det är typ en månad sedan det var lov! Det händer så mycket på flera olika plan.

Efter att ha funderat, velat och släppt tanken några varv på att gå på en humorshow bestämde jag mig för att kasta ut frågan till syster och familj – kvällen innan showen. Och jag fick napp! Så i fredags kväll fick syrran, storskrutt och jag skjuts in till stan, gick på café och sedan vidare till föreställningslokalen för att se ”Lagom halal” med komikern Diyari Mahmoud.

Så roligt! Dessutom tänkvärt! Framför allt skönt att få skratta och släppa allt som tyngt mig på sistone. Man behöver det ibland. Men det Diyari skämtar om är samtidigt viktiga bitar att lyfta. Det går att se många av hans sketcher på sociala medier som också var där jag upptäckte honom från första början.

Igår, lördag, hade vi middagsgäster. Började dagen lugnt med sovmorgon men satte sedan igång med städning av hus. Mer för vår skull än för gästernas. Hade sedan en mycket fin stund med vänner där vi delade livet – både toppar och dalar, glädje och sorg. Fint.

Idag var det gudstjänst och efteråt skulle tjejerna baka med en vän inför fikabuffén efter nästa helgs konsert. Så medan jag förberedde inför själva konserten (mestadels sittande i solen på balkongen) bakade tjejerna med vännen och killarna lekte med vännens son.

Mannen och jag bestämde och övade också låt vi ska köra på minnesstunden på fredagens begravning för vännen som gick bort under påskhelgen. Högt och lågt och allt däremellan även idag med andra ord. Och kommande vecka likaså. Livet helt enkelt.

Lämna en kommentar