familj · tankar · tro

Såsardan före galna veckan

Intensiv vecka väntar så jag var inte sugen på gudstjänst i tält med risk för regn… Hade kunnat bli jobbigt för något av våra barn också när nya tider väntar från och med imorgon. Storskrutt har nämligen slutat på fritids så det är lillskrutt kvar men med tillskott av tvillingbrorsorna. Får hoppas att det går bra.

Låg och såsade med läsning i sängen imorse och så överraskade mannen med fika på säng! Efter uppfriskande dusch satte vi oss i inglasningen, mannen med en bok, jag med gudstjänstförberedelser. Missade lunchen men barnen fick äta frukt och körsbärstomater… Tjejerna fick besök av skolkompisar och killarna av granntjejen så vi fick sitta i flera timmar! Började ikväll på en kaka men saknade en ingrediens till toppingen så den gör jag klar imorgon kväll…

…som för övrigt är enda lediga kvällen i veckan. Tisdag och onsdag har jag gudstjänstrelaterade träffar (som jag förberedde färdigt idag), torsdag äldste och fredag åker vi direkt efter jobbet med husvagnen på församlingsläger och är borta till söndag. Men när hösten liks börjar är det väl lika bra att köra igång ordentligt, eller!? Ska försöka hitta lugna stunder emellanåt så jag får återhämtning. Ska nog gå.

One thought on “Såsardan före galna veckan

Kommentera

