familj · hos oss · tankar

Skolförberedelser, körning och sopsäcksspel

Idag mötte jag upp med mamma och tjejerna som kom med bussen. Mötte svärfars som skulle hjälpa oss hemmavid. Ägnade sedan ett gäng timmar på stan varvat med syrrans lägenhet för att tjejerna skulle orka leta stövlar och regnjacka till vettiga priser inför skolstart, mamma skulle klippas och så behövde vi fika och äta emellanåt. Jobbigt dock att upptäcka att mitt betalkort inte var där det skulle! Det låg hemma efter ett nätköp förra veckan… Swishade mamma och syrran som hjälpte mig betala.

Hittade det vi sökte och fick med oss även syrran hem lagom till att fixa tillbehör till grillad kyckling och sedan skjutsade jag storgrabben till match, handlade och skjutsade syrran och mamma till syrrans lägenhet.

Som avslutning på effektiviteten fick jag spel. Det började med att jag såg killarnas handdukar (för händerna alltså) ligga på golvet i toan för att sedan passera deras rum och se kaoset på golvet. Fortsatte ner i källaren och innanför storskrutts rum som vi har som förråd och där var heeela den tänkta fria gåytan täckt av gossedjur. Det var droppen och jag stormade iväg gormandes, hämtade en sopsäck och gav dem ultimatumet att jag skulle slänga allt som låg kvar på gomvet i förrådet efter 5 minuter. Gick upp och diskade och sedan var gossedjuren borta! Tog upp sopsäcken till killarnas rum (utan tidspress) och även det golvet städades!

Hur som helst så blev mamma supersnygg i håret (till vänster) och så hann jag spela med lillskrutt innan hon skulle sova. I bakgrunden (till höger) syns den nya balkongen som mannen och svärfar jobbat med under dagen!

Kommentera

