familj · hos oss · tankar

Shopping, skräp och inredningsplaner

Skulle ha åkt till svärfars och badat idag, men väderlöftena svängde drastiskt så vi ställde in det. Mannen fick jobba fulldag på jobbet i stället. Han hade dock börjat tidigt och kom strax efter 14 och då drog syrran, storskrutt, lillskrutt och jag iväg och shoppade. Halva reapriset på Lindex så jag hittade jeans till killarna för 50:-/st bland annat. 😊 👍 Köpte också en del tråkgrejer som en enkel förvaringshylla på Jula (som också sålde 2 barnt-shirtar för 79:- tror jag det var…) och fönsterfixargrejer på Biltema. Efter middagen packade syrran, lillskrutt och jag bilen full av skräp och tog en vända till återvinningen. Sedan gick syrran och jag ut till inglasningen och mätte ut var taklampor nog ska hänga…

Grillen markerar ut var soffan kanske ska stå. Den har vi dock inte införskaffat än och får nog vänta med i och med alla utgifter…

När barnen sedan lagt sig såg syrran och jag de första två avsnitten av den nyinspelade serien om ”Anne of green gables” eller ”Anne with an E” som den heter och finns på Netflix. Mannen föredrog att göra annat under tiden och la sig sedan för att orka på jobbet, förmodligen tidigt, imorgon.

Kommentera

