familj · hos oss · prylar · tankar · tro

Semestervila mellan varven

Försöker vila om dagarna och lugnast är det mellan 9.00-10.00 för då sitter de fyra yngsta bänkade framför Sommarlovsmorgon på SVT och mannen och storgrabben har satt igång renoveringsjobb. Själv passar jag på att läsa och imorse läste jag ut boken jag skrev om igår. 

Fruktansvärt bra bok! Bara titeln säger en hel del… 

När Sommarlovsmorgon är slut är lugnet ofta också slut… Men idag har barnen sysselsatt sig själva så att jag har kunnat ta hand om lite tvätt och då passade jag på att gå igenom en av killarnas byrålådor och sorterade undan det som är för smått. Oj, så luftigt det blev!! Som vanligt… Det är som min mormor sa ”Barnkläder är för stora tills de är för små”. Hon var klok min mormor… Har också röjt i köket (diskmaskinen har jag kört två vändor vilket är ganska standard när hela familjen är hemma) och för att få det ännu trevligare letade jag rätt på några ungerska syrenblommor som inte var helt utblommade och gjorde iordning en bukett. Ljuvliga att både se och lukta på! 

Det gäller att ta vara på det som finns. Pionerna brukar vara utblommade vid det här laget men har inte ens börjat blomma än så det har jag att se fram emot också. Och så hoppas jag på mera läsning… 

Kommentera

