familj · hos oss · tankar · tro

Lappisfix

Idag har vi jobbat på hela dagen hemma för att förbereda inför Lappis som börjar imorgon kväll. Det gick segt från start, mest på grund av att jag haft borta min hemnyckel i ett par veckor och almanackan (den tar snart slut men jobbigt ändå!) okänt antal dagar/veckor. La ut ett böneutrop på facebook i förmiddags när jag kände att jag gett upp hoppet litegrann… Syrran kom vid lunch för att hjälpa oss med förberedelserna och hittade då min nyckel! Strax därefter hittade jag almanackan och glädjen var total! Fick ny inspiration och har efter det bland annat bakat jordnötsbollar (se länk för egenpåfunnet recept)… 

…och kokostoscakakor som jag lovat fixa recept på här på bloggen och nu är inlägget påbörjat så håll utkik! Jag gjorde en köttfärssås och mannen en ugnspannkaka – allt för att ta med. Har också packat och styrt upp packning (utifrån en lista på google docs som även mannen och syrran har tillgång till). Skönt ändå att ha sovit en natt i husvagnen redan vilket gjort att lakan, deo, gastuber och annat redan var iordningställt. Men som om vi inte hade gjort nog så hamnade jag (medan mannen handlade och syrran la pluttisarna) i lillskrutts garderob och gick igenom en drös (eller flera dröser snarare…) kläder. Det blev två fulla kassar med för små kläder som vi ska ta till second hand och kanske en halv kasse trasiga leggings och annat som ska till hm för att bytas mot en rabattkupong. 

Har mina kläder kvar att packa men jag tog slut så jag tar paus en stund…

One thought on “Lappisfix

Kommentera

