familj · lärarrelaterat · tankar

Skolavslutning 2017

Jag var så uppe i min lärarroll igår kväll så det blev inte mycket fotat. Men våra fina huvudmansrepresentanter fastnade i alla fall… 😂

Är så tacksam för att få jobba på skolan jag fick upp ögonen för under mina lärarstudier, där jag fick genomföra två VFU-perioder (praktik under utbildningen) och där jag sedan efter studierna fick jobb. Att välja skolan även för våra barn, även om det finns bra alternativ på mycket närmare håll, var aldrig någon fråga utan en självklarhet. Den lilla skolan påminner mycket om skolan jag själv gick i åk 1-3 samt 5-6 i Bolivia…

Idag jobbade vi med kvalitetsarbete bland annat och nästa vecka ska jag ta itu med klassrummet och mitt skrivbord. Vi går se hur många dagar jag behöver för att knyta ihop läsårssäcken… Men först tar vi helg med bröllop och kompishäng…

Kommentera

