hos oss · lärarrelaterat · tankar

Blommor, plugg och jobb

Tog en promenad i trädgården för att komma upp i timmens 250 steg tidigare och hej och hå vad det blommar nu! Äppelträden har aldrig blommat som i år! 

Körsbärsbusken blommar i år igen… 

Får hoppas att insekterna gör sitt så att vi får en massa både äpplen (för en gångs skull…) och körsbär. Myggorna har i alla fall satt igång för jag fick ett gäng myggbett under den korta stunden jag var ute… 

Har egentligen pluggdag idag men eftersom jag är färdig med uppgifterna och inväntar att kursen i sin helhet ska checkas in i Ladok (där kurser och betyg registreras) för att kunna ansöka om utökad behörighet så har jag jobbat istället. Med sådant jag inte behöver vara på skolan för att göra utan dator räcker.

Men nu kommer mannen och hämtar mig om en stund så jag kan åka till skolan och fixa det sista inför skolavslutningen ikväll och inför lite som händer imorgon så jag hamnade som i ett vakuum… Men då går det ju att blogga… 😊

Kommentera

