tankar

Soft helgavslut med släkt

Det blev ett mycket skönt avslut på helgen och veckan. Kom till svärföräldrarnas kyrka till sista sången i gudstjänsten och vid det laget hade huvudvärken minskat drastiskt. Lillplutt brydde sig inte om att vi kom men när storskrutt såg oss gick hon raka vägen till lillasyster som i sin tur sprang in i min famn. Storplutt brydde sig knappt heller men lillskrutt och jag satt och kramades länge. De har haft det suveränt alla fyra men särskilt lillskrutt tyckte det var extra skönt att se oss igen. Efter fikat och en snabbtur till svärfars åkte vi till brorsan och firade med sång, paket och tårta. Tja, lite träning blev det också för vissa… 

Fick oss sedan en skön stund hos svärfars med middag, mys och prat. Maskrosmålad lillskrutt… 

Sedan drog vi hemåt och poppade barnlåtar i bilen. 😊 Senaste Jesus är… -skivan med liveinspelning är populär!

Väl hemma var det dags att förbereda för morgondagens Kom som du inte brukar-dag vilket var en riktig pärs sist… Men denna gång var det lättare för lillskrutt att bestämma sig och få guidning så det gick riktigt smidigt! Tillåt mig att presentera blivande fotbollsproffset – lillskrutt! 

Får ställa klockan lite tidigare för väckning imorgon för både lillskrutt och jag ska ha flätor och jag är ingen hejare på att göra frisyrer på mig själv…

Kommentera

