familj · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Klassutflykt, bröllop och migrän

Mycket som händer nu. På jobbet i fredags cyklade jag med min klass och en kär vän hem till oss för en mysig förmiddag tillsammans. 

Var lite spänd inför eftersom så mycket kan hända och jag ville att det skulle bli riktigt bra för alla. Så framåt eftermiddagen började huvudvärken ge sig till känna och höll sig envist kvar resten av dagen. Men det blev riktigt lyckat och var helt klart värt det! 

Efter jobbet kom svärfars för att hämta de fyra yngsta så att mannen och jag kunde ägna oss åt konsert på kvällen med efterföljande vigsel och bröllopsfest på lördagen. Lillskrutt ville inte åka men efter en pratstund på tu man hand gick hon rödgråten ut i bilen…

Är tacksam över att vi kunde gå på konserten även om det varit mer njutbart utan huvudvärk… 

Försökte sova lite längre lördag morgon och tog igen oss lite innan det var dags att förbereda sig för bröllopet. Trots att vi hade gott om tid och inga barn att ta hand om så blev det tokstressigt på slutet när jag insåg att jag inte gjort något grattiskort som jag brukar! Men vi hann och väl i kyrkan slappnade vi av och njöt av fin vigsel, fantastisk musik, glädjefylld bröllopsfest och trevligt sällskap av både mannen och vänner.

Imorse sprängde huvudet och jag är så tacksam för att jag hade vett att säga nej till sång i kyrkan idag på förmiddagen….

Migräntabletten gör det uthärdligt men jag ska försöka ta det lugnt idag för att ladda batterierna inför elevernas sista skolvecka. Ska ”bara” hämta barn och gratta brorsan… 

Kommentera

