familj · hos oss · tankar

Nästan oplanerad dag

Efter mycket action i dagarna 3 (bröllop, dop och flytt) efter en arbetsvecka var det väldigt skönt med en nästan helt oplanerad nationaldag. Det enda vi visste behövde göras var att hämta husvagnen. Jag var på väg att följa mina föräldrar och syrran tillsammans med lillskrutt till syrrans nya lägenhet och fixa men mamma avstyrde det med ”Du ska inte stressa idag!” så jag fick stanna hemma och ta det lugnt medan lillskrutt följde dem! Fick mig när mannen drog iväg med storskrutt och pluttisarna välbehövlig vilostund i kanske 2 h. Då hann jag duscha, sola och läsa… Jag njöööt… 

När sedan 6 av oss va hemma satte mannen igång grillen medan lillskrutt och jag dukade lite nationaldagsfint till middagen. 

Sedan ville barnen leka i husvagnen så mannen och jag startade en film som nu snart efter läggning av barn ska se färdig. Hittade en för oss ny film med Jason Statham – en favoritskådis. 😊 👍 

Kommentera

