familj · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Första och sista hemmaarbetsdagen innan sommarledigheten

Denna långhelg innehåller bara en hemmaarbetsdag och det är idag. Rep igår, ledardag i kyrkan imorgon och vilodag på söndag då mannen ska kompa en kör. För att känna oss lediga trots allt inbokat såg vi en film igår efter att ha satt upp hyllan med läderkonsoler så det blev sen läggning och sedan vaknade jag för tidigt. Dels av hostattack (gode Gud, gör mig frisk!), dels av ”Jag är klar och jag har bajsat!” x2. Så det blev bara knappt 7 timmar inatt och målet var drygt 8…

Mannen har i alla fall tagit bort all ytterpanel i blivande inglasning… Minns inte när, någon kväll kanske? 

…och idag är målet att sätta upp densamma där det behövs ovanför nya taket. Det ska regna framöver så det är hög tid! Dessutom hoppas han på att få upp insektsnät och annat under taket vid garageporten men det behöver handlas för det projektet så vi får se hur långt han hinner idag. Nästa hellediga dag är när barnen fått sommarlov… 

Själv dokumenterar jag händelseförloppet, tar hand om barn och hushåll, ska öva inför nästa veckas bröllopssjungning och så tänkte jag ta det lite lugnt så jag orkar jobba och plugga efter helgen. Skönt i alla fall att löven äntligen spruckit ut och gräsmattan nästan är helt grön! Fast det innebär att Greger skulle behöva få göra sitt! Robotgräsklipparen alltså… Vi får se när det hinns med. Nästa vecka är det som sagt bröllop lördag sedan döper sig storskrutt på söndag, måndag (klämdag) flyttar syrran, tisdag flyttstädning. Och så jobb och annat utöver det. Fullt ös helt enkelt! Men snart är det sommarlov…

Kommentera

