familj · lärarrelaterat · tankar

Viktiga, avgörande pluggdagar

Snart lättar förhoppningsvis pluggbiten… Tisdagens pluggdag i veckan gick oerhört segt framåt. Tappade fart av att ha förlorat det jag skrivit en dag veckan innan (det försvann från datorn och sparades inte rätt i molnet…). Men i torsdags kom jag igång igen och kom in i och framåt på skrivuppgiften, den sista stora skriftliga uppgiften innan lättare uppgifter tar vid. Lillskrutt var dock inte på topp så hon fick stanna hemma med mig. Första sjukfrånvaron för läsåret för hennes del… 

Har själv dragits med en förkylning i veckan och har tagit slut på honungen… Ikväll är det lite värre så jag gjorde te i honungsburken för att utnyttja den sista honungen… Klämde i citron också. 

Egentligen kom förkylningen inte helt galet i tid för jag har inte haft någon sjungning och jobba och plugga har jag kunnat göra ändå. Imorgon är det k-dag (lov för eleverna) men eftersom jag bara jobbar 50 % kan jag använda den som välbehövlig pluggdag. På onsdag har jag en stor inlämning och jag hoppas att två pluggdagar ska räcka. Känns dock lite stressigt… Men om jag fixar det så kommer plugget lugna sig efter det. Hoppas…

One thought on “Viktiga, avgörande pluggdagar

Kommentera

