familj · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Eget beslut

Det är lite väl mycket nu, men några riktigt roliga grejer på g! Idag var jag med storskrutt på dopskola eftersom hon vill döpa sig. Vi har inte pushat för det eftersom det är så viktigt att få ta ett eget beslut, men för någon vecka sedan berättade hon att hon nu ville döpa sig. Fantastiskt roligt! 

Har varit rätt stressad sista dagarna med huvudvärk och ojämn puls så jag funderade på att ställa in kvällens cellgrupp hos mig, men samtidigt ger träffarna så mycket och jag är glad att jag fullföljde. Imorgon ska vi inviga vårt lilla hallbibliotek i skolan jag jobbar på och på kvällen ska jag planera inför helgens sjungning (på torsdag har mannen styrelsemöte så då ska jag lägga barn…). Har lovat leda lovsång i mina föräldrars församling på lördag och vi åker dit fredag em. På söndag har vi intressant gästpredikant (Annahita Parsan) så vi åker hem lördag kväll. Och nästa vecka har jag en muntlig tenta som jag aldrig kommer att bli färdigpluggad till så det ska bli grymt skönt att få den bortgjord! Och så lite annat smått och gott utöver det, både hemma, i församlingen, i plugget och på jobbet. Just ja, snart fyller storgrabben år också! Tungan rätt i mun blir bra… 

One thought on “Eget beslut

Kommentera

