familj · hos oss · musik · resor · tankar · tro

Påskhelgsavslut, plugg och nostalgi 

Fin ekumenisk gudstjänst igår. Blev förkyld och när jag vaknade hade jag ingen sångröst alls! Mycket ovanligt faktiskt… Men med honungste och lite uppvärmande prat fick jag igång den tillräckligt till gudstjänststart även om det var ansträngande att sjunga… Tur vi var flera! 

Vi hjälpte också till med serveringen så det var riktigt skönt att landa hemma hos mamma och pappa efteråt! 

Framåt kvällen gick vi till busstationen och åkte hemåt (syrran och jag) med stopp på vägen… 

…via supermysiga byar på vägar jag aldrig åkt förut, hem till stan, väntan på lokalbussen och promenad sista biten och återigen extra skönt att landa hemma! Passade på att se en film som mannen inte är särskilt intresserad av… The Bodyguard. 😊 

Och sov extra gott i vårt tysta och mörka sovrum… Tog det lugnt imorse med honungste och nybakat bröd…

…för att sedan plugga effektivt några timmar, ta en 45-minuterspromenad och äta middag (med storgrabben som kom hem från kompisbesök) på tygduksbeklätt bord! 

Får passa på när de yngre barnen inte är hemma… 😜 Får se om jag tar mig iväg för att köpa ny vaxduk när jag har bil igen… Men nu ska vi se ytterligare en nostalgifilm. Hot shots 2. 😊 

Kommentera

