familj · hos oss · tankar

Städeffektiv sportlovsdag

Idag har jag överträffat mig själv. Dammsugit hela övervåningen i alla vrår och städat ur källsorteringen minutiöst under diskhon…

Tyvärr upptäckte jag något tråkigt men tack och lov var jag nästan färdig med köksstädningen innan jag smått tappade modet… Mellis blev något mamma brukade göra till oss barn, nämligen banandrink. Utöver bananer och mjölk hade jag ett gäng frysta blåbär, glass och en gnutta vaniljsocker. Serveras alltid med sugrör. 

Det är trots timmar av städning massor kvar… Toaletterna, nedervåningen och dammtorkning… Tror dock att jag väntar med det. Alternativt hoppas att någon av de äldre barnen tar lite större städansvar. Det går dock, trots städlista och krav på att göra minst 3 grejer på den i veckan, trögt… Det är fortfarande mest mannen och jag som drar det tunga lasset och som får tjata för att barnen ska göra något överhuvudtaget… Tips på hur man vänder sådan trend?

2 thoughts on “Städeffektiv sportlovsdag

  1. Ha ha ha…. Du minns väl själv hur lätt det var att lyda mamma…Men tipset kan ju vara att ta ifrån dem nåt de gillar, om de struntar i föräldrarnas uppmaning. En del blir sura att inte få se teve, andra om de måste avstå från veckopeng…vad nu det är ? eller får inte låna fler böcker från biblioteket…….

Kommentera

