familj · hos oss · lärarrelaterat · tankar

Dagen efter läger-dag

Idag är vi rätt slöa hela familjen, bortsett från pluttisarna som leker som vanligt. Sovmorgon, lite lätt huvudvärk men inte alls så farlig. Gick över av att bara ta det lite lugnt. Har pluggat… 

Men känner ändå lugnet. Har en urkastinlämning nästa vecka som jag tror att jag fixar utan att stressa med ytterligare en pluggdag denna vecka. 

Storgrabben åkte till en kompis och lillskrutt på kalas. Mannen och tjejerna for och handlade och jag skickade ut killarna innan det blev för mörkt. 

Imorgon är det mannens tur att jobba och jag kanske hinner läsa lite i en del av en bok jag kom på kan vara av användning i min skrivuppgift. Annars tar jag det nästa riktiga pluggdag. Jag hinner nog ändå… Ganska soft med andra ord. Så länge vi lyckas blunda för hur ostädat huset är vill säga… 

Kommentera

