lärarrelaterat · tankar

Arbetsfördelning mellan jobb och plugg

Jag funderade en del i höstas kring hur jag skulle förhålla mig till och prioritera jobb och plugg när jag gick ner till att jobba 50% för att kunna plugga 50%. Jobbet är det viktigaste eftersom det handlar om mina elevers skolgång, men det jag strävat mot och kämpat med är att inte låta jobbet ta mina 2 pluggheldagar. Jag har varit rädd för att halka efter med studierna när det blir stressigare på jobbet men under hösten lyckats ligga liiite före på studiefronten tack vare studievigda tisdagar och torsdagar. Jag hinner oftast rätt mycket dessa dagar när jag får vara hemma ensam utan störmoment. De onsdagförmiddagar jag åkt till jobbet redan på morgonen (pluggar förmiddagen och jobbar eftermiddag från 12) har det däremot inte gått särskilt bra att plugga utan då har det mest blivit jobbrelaterat… Men det har jag typ haft råd med. Mer stressigt nu på vårterminen dock.

Måste ändå säga att det hela har gått rätt bra ändå. Trots mer sysselsatt tid så har jag varit mindre stressad än ifjol. I alla fall fram till nyss… Men jag håller på att försöka bromsa in lite nu för att orka. Och även om plugget varit stressigare på sistone så njuter jag av att få vara hemma själv och plugga två dagar i veckan.

Kommentera

