familj · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Halvlyckad återhämtning 

Tog det som planerat lugnt igår. När jag lagt killarna dukade lillskrutt och jag iordning inför mello. 

När jag som barn bodde i Bolivia var det riktigt stort när vi fick utskickat VHS-kasetter med melodifestivalen och eurovision song contest, förmodligen månader efter att de egentligen ägt rum. Såg dessa videokasetter om och om igen. Lärde oss låtar och danser… Så även om det förlorat sin exklusivitet i och med alla deltävlingar och trots att musikalitetsnivån inte uppnår min vanliga lyssnarstandard numera så har jag svårt att skippa hela baletten. Det är ändå speciellt att sitta bänkad, redo att såga och emellanåt förvånas över något bättre inslag. 😊 

Imorse när jag vaknade trött och med lätt huvudvärk lekte jag med tanken att stanna hemma från kyrkan för att få lite bonusviltid. Men jag tog mig upp och iväg. Dessvärre förvärrades mannens gallkänningar under dagen så när vi kom hem gick han och la sig och vilade resten av eftermiddagen. När jag fått i barnen mat fick de se en film så att jag (och mannen…) fick en lugnare tillvaro en stund. Passade då på att ta mig en kopp kaffe, rätta lite prov och inlämningsuppgifter för att sedan läsa lite inredningstidning. 

Killarna har nu svårt att komma till ro men det är i alla fall nästan tyst i huset och vi börjar alla gå in för landning. En spännande vecka väntar med en del nytt, föräldramöte, storskrutts födelsedag, mellokalas och sportlovslägerplanering bland annat. Håll i hatten för snaaart kör vi!

Kommentera

