familj · lärarrelaterat · tankar

Gravid igen?

Nä, men drömmen var väldigt verklig och jag klämde på magen 2 gånger för att försäkra mig om att jag inte var gravid… I drömmen upptäckte jag det på morgonsidan (förmodligen för att en av pluttisarna konkurrerade om sängutrymmet inatt + försenad lingonvecka…) och insåg att jag med råge passerat åtminstone halva graviditeten! Utan att märka något! Det förklarade dock varför jag haft svårt att gå ner i vikt… 😊 

Veckan, som jag trodde skulle vara lite lugnare än tidigare 2 veckor, har varit extremt stressfylld. Det värsta när jag blir så där stressad är att jag gasar på och ökar takten. Som att jag tror att jag ska få undan det som stressar genom att jobba mer och intensivare… Funkar inte. Tvärtom blir det bara mer eftersom jag inte skalar bort det jag inte borde göra utan snarare upptäcker mer att göra och inte tar återhämtningstillfällen. Hade tänkt plugga eller jobba idag, lördag, när jag i torsdags kväll kände den värsta stressen i veckan och fick panikkänslor. Men i och med en lugn fredagskväll (efter jobb och visning av lägenhet för syrrans räkning) med syrran och mannen tror jag att jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att det jag egentligen behöver är vila och återhämtning… Gjorde lite planeringsjobb i förmiddags och kanske att jag rättar det jag tog hem, vi får se, men det kan också hända att jag tar min välförtjänta lediga dag och låter resten av den passera och innehålla trevligheter med mellomys som avslutning… Återhämtning.

One thought on “Gravid igen?

Kommentera

