familj · lärarrelaterat · tankar

En lärande familj

Tur att jag har en familj som gillar lärande! Tog hem lite klippjobb till middagen… Sånt har jag svårt att ta mig tid till på jobbet där det finns så mycket annat som känns viktigare – speciellt som jag inte har förmågan att snabb-/slarvklippa. Storskrutt och lillskrutt gick sedan med på att se en film med engelskt tal för att öva på att höra engelska och efter kvällsfrukten medan storskrutt läste för pluttisarna satte sig lillskrutt med matteläxboken. Hon behöver inte göra läxa men har bett om att få. Hon har dessutom en så snäll lärare som låter henne jobba så mycket hon vill och ikväll gjorde lillskrutt nästan ut läxboken. 

Längtar verkligen till killarna börjar förskoleklass. Känner inte alls sorg över att lämna förskolesnurran som vissa verkar göra mot slutet! Har varit i den under ett decennium och det räcker för mig. 😊 Har varit toknöjd med vår underbara förskola men kommer njuta av att ha 4 barn i samma skola med allt vad det innebär. Färre föräldramöten, avslutningar och annat till exempel. Samma idrottsaktiviteter och friluftsdagar vilket borde underlätta allt kom-ihågande. Och pluttisarna verkar läs-, skriv- och mattesugna. Mm, det blir bra med skolbarn för hela slanten. 😊

Kommentera

