familj · hos oss · lärarrelaterat · tankar

Välkommet samt ofrivilligt lugn

Jag blev klar med plugget torsdags som jag hoppats och har därför haft en oerhört lugn och skön fredag. 😊 Bästa dagen på länge tack vare mycket pussel- och lästid. Satte mig för att pussla för första gången under denna julhelg när jag lämnat in skrivuppgiften igår… Har inte haft ro till det först nu. 

Vi har också spelat en del spel… 

En tråkig sak var dock att vi fått ställa in morgondagens nyårsfirartradition med vänner eftersom storplutt ägnade förmiddagen åt att spy… Ikväll klagade storskrutt på magont så vi får se hur natten och kommande dagar blir… 
Syrran räds dock inte sjukdomar så hon kom ändå. Och vi siktar på att festa till det här hemma istället. Oxfilén var redan inköpt och ikväll förberedde jag en förrätt samt en del av efterrätten. Hoppas många har aptit imorgon. 😊 Annars tar vi revansch när alla är friska igen.

Kommentera

