familj · hos oss · lärarrelaterat · prylar · tankar

En jullovsdag 2016

Nästa jullov vill jag vara helt ledig. Just for the record. Det har ändå varit en skön dag. Trots lite pluggstress. 😊 

Började dagen med klippning och bottenfärgning. Redan 8.00 så jag fick ställa klockan… 

Sååå skönt att få bli ompysslad! 😊 Sedan kom syrran in till stan och vi gick en liten sväng på stan innan hon åkte hem till sig.


Jag hade nämligen en värdekupong som går ut innan nyår och tack vare den och 50% rearabatt kunde jag köpa 3 fina röda julhanddukar för 9:-. Sammanlagt alltså! 😁

I övrigt var det för lite rea för min smak. Bara 50%… Väl hemma tog plugget över. Jag orkade inte åka till skolan utan bredde ut mig i vår säng istället. 

Det gick riktigt bra! Speciellt när mannen gick iväg med barnen till en isbana i närheten och det blev tyst i huset. 😊 

Hoppas på att bli klar under morgondagen så jag får ledigt fredag – söndag.
Har just avslutat en spelomgång med tjejerna och storskrutts nya spel ”När då då?”. Lite för svårt för tjejerna att placera historiska händelser och liknande i kronologisk ordning men de tyckte det var kul ändå. 

Bra både historie- och matteträning! 😊 

Hade svårt att somna igår så jag vill ha revansch ikväll… Vill dock orka se en film med mannen först. 😊

3 thoughts on “En jullovsdag 2016

Kommentera

