familj · hos oss · jul · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Fridfull julhelg med bjudningar

Pustar ut nöjda efter en härlig julhelg. Ovanligt många gäster, bjudningar och åtaganden men det har ändå varit en fridfull jul. Dagen före julafton bakade vi det sista inför jul och så kom svågern med familj. Vi möblerade då om med största matbordet i vardagsrummet för att rymma kommande gäster. På julafton var vi hemma hos oss med min nuvarande (man och barn)  och min ”gamla” (föräldrar och syskon) familj och som bonus två vänner som pratar samma språk som storgrabben. På juldagen stod mannen, skruttisarna, syrran och jag för musikinslagen på gudstjänsten. Enda dagen som vi inte bjöd utan istället blev bjudna. Passade bra med tanke på att vi bjudit på sång- och spelinsats. 😊 Igår på annandagen hade vi sista bjudningen för 22 personer, 2 var dock tyvärr sjuka så vi blev ”endast” 20 pers. Det var mannens och min ”gamla” familj med respektive och barn samt en respektives bror och pappa (våra vänner sedan tidigare) med flickvän. En något utökad familj med andra ord och det var sååå trevligt att ha alla samlade under vårt tak! 😀

Mamma,  pappa och brorsan (som sovit här i helgen) åkte hem till sig igår kväll men svågerfamiljen fick vi rå om till i eftermiddags. Nu är bara syrran kvar och jag är sugen på att plocka bort julen… 

Orkar dock inte än. Har varit till skolan en sväng idag för att få studiero…

… och kommande dagar måste jag plugga för en uppgift ska vara inne senast på måndag förmiddag. Ska slappa emellanåt också. 

Kommentera

