familj · jul · musik · tankar · tro

Juldagen utanför min comfort zone

Idag smällde det. Jag gjorde något jag inte trodde jag någonsin skulle göra. Sjunga på gudstjänster har jag gjort oräkneliga gånger men jag trodde aldrig att jag skulle spela piano inför samma skara! Men mannen ville ha utfyllnad på en låt så jag klev utanför min comfortzone och spelade! Fruktansvärt nervöst och jag var alldeles skakis efteråt…

Nog om mig… Så ego att börja med sig själv! Nåja, det är ju min blogg. 😉

Vi fick höra och se julevangeliet också. Vår barn- och familjepastor är så duktig på att engagera barnen utan att det krävs en massa förberedelser. Skönt för föräldrar och roligt för barnen. 😊 

Och tjejerna gjorde en strålande insats under gudstjänsten. Storskrutt var lite hes och sjöng inte så mycket som hon brukar, men då fick lillskrutt desto större sångutrymme. 😊 De tecknade också till ”Stilla natt” så en del i bänkarna rördes till tårar.
Efter gudstjänsten bjöds alla gudstjänstbesökare på fika hemma hos föreståndaren. Mycket trevligt!

Under eftermiddagen har vi sorterat sopsäcken med papper och annat som blev över vid julklappsöppningen igår. En röd fluga som lillplutt fått försvann igår men återfanns i säcken av barnens mormor som gjorde segerdans och tjöt så alla undrade vad som känt. 😊 

Lite extra lugnt har vi också hunnit ta det. Bra, för imorgon blir det fullt hus här till middagen. 😊

One thought on “Juldagen utanför min comfort zone

Kommentera

