familj · gott & blandat · hos oss · jul · tankar · tro

Bakardan före dan

Våra vana trogen bakade vi idag, dagen före julafton. Inte för att det var tomt i kakburkarna men en del hade börjat sina och så finns det ju så mycket smarrigt att baka och äta nu när det bjuds på fler fikatillfällen med släkt och vänner. 😊 

Släktingar har droppat in under dagen. Dels min mamma och min bror (syrran var redan här. Pappa jobbar och kommer imorgon. Dessutom kom mannens bror med familj förbi och kusinerna har haft superkul! Både här hemma och på Leos. 😊 Vi provade att duka i vardagsrummet vilket funkade fint för 14 pers. 

Förra satsen Rocky road blev supergod men också superkladdig och idag när jag gjorde en ny sats upptäckte jag varför. Jag hade tagit en hel burk kondenserad mjölk istället för 1/2. Blir det bra ska jag lägga ut recept. 

Har också testat citronkola enligt detta recept…

…och knäck. 

Vi får se hur många vi blir imorgon (har bjudit in 2 ickesläktingar) men jag ser fram emot en hel del dag med familjen och en eller 2 vänner för att fira Jesus födelsedag. 😊 

One thought on “Bakardan före dan

Kommentera

