familj · hos oss · lärarrelaterat · musik · pyssel · tankar · tro

Terminsslut och energislut

Jag var extremt effektiv med plugget i tisdags. Och så fick vi en fin avslutning på terminen i onsdags (igår!?) och en massa gjort i klassrummet och lite inför ny termin på eftermiddagen. Plugga på skolan under förmiddagen gick mindre bra, men lite fick jag gjort i alla fall. På kvällen var det terminens sista äldstemöte och idag skulle jag fortsätta plugga intensivt men det gick åt skogen. Energin var slut och jag vaknade med huvudvärk. Låg efter i sömn (natten till onsdagen fick jag bara drygt 5 timmar och det har inte blivit överflöd av sömn senaste veckorna) och mycket spänningar av allt som hängt i luften sista veckan. Försökte läsa lite i sängen men först vid lunchtid tog jag mig till duschen för att sedan äta och så åka till jobbet för att plugga i lugn och ro några timmar. Gick väl sisådär… Fick dock en jobbidé som jag verkställde färdigt hemma med lillskrutts hjälp. 

Får se om kollegorna gillar’t i januari… Nötte en del på mina cirkelstansar av att stansa laminerat papper men de blev bättre av att tugga igenom folie emellanåt för att vässas. 

Sedan fick vi spontanbesök och fick oss en mysig fikastund! 💕 

Vi har också övat lite inför söndagens gudstjänst. Det blir något utöver det vanliga kan jag hinta om… Om nerverna pallar vill säga! Räknar dock inte med så mycket folk så jag hoppas det ska kännas familjärt och funka…

Kommentera

