familj · hos oss · jul · lärarrelaterat · tankar

Effektiv arbetsdag och hemmakväll

Idag hade jag mina sista ”vanliga lektioner”. Har fått väldigt mycket gjort utöver dem! Hade denna röra att ta hand om bland annat… 

Har ingen efterbild men när mannen och barnen kom och hämtade mig för att åka hem såg man betydligt mycket mer av bordsytan! Känner lite panik över plugget så därför kändes det avgörande att få bort så mycket som möjligt för att denna och nästa vecka kunna fokusera helt på plugget. På onsdag eftermiddag hoppas jag hinna resten av rättning, städning av klassrum och det som är kvar på skrivbordet samt planera vårterminens första lektioner. Tror det ska gå. 

Mannen och barnen tog fram granen efter middagen och pyntade. Jag tog dock bort de trasiga glitterbitarna de hängt upp… Och flyttade några kulor… 

Under tiden de pyntade pluggjobbade jag (efter att ha slagit in syrrans julklappar eftersom hon kommer hit imorgon…). Har nämligen en ny bok jag funderar på att läsa högt i vår kopplat till Gustav Vasa och i plugguppgiften jag ska komma långt på imorgon (…) ingår bland annat en historieundervisningsplanering. Så jag läste boken för att se om den är användbar för att kunna slå två flugor i en smäll. Både jobb och plugg.

Dessutom har vi planerat julbordsinnehåll mannen och jag. 

Får se om familjen godkänner. Kommer nog göra mig onåbar imorgon så jag får plugga störfritt. Ni som vill nå mig får endera vänta eller gå via min sekreterare (maken). 😉

Kommentera

