familj · hos oss · lärarrelaterat · pyssel · tankar

Omprioriteringar

Vissa veckor är tyngre än andra. Denna var tyngre. Men nu är den snart över tack och lov. Hade ändå höstens mysigaste lektion idag då eleverna fick uppmuntra varandra. Några är dock så kärleksfulla och omtänksamma att jag också oplanerat fick uppmuntran. Och när jag kom hem stannade mannen hemma lite längre än tänkt för att hjälpa mig med maten och så fick jag denna fantastiska bukett…  ❤

Han är nu på jobbfest. Syrran är tack och lov här och är också grymt bra stöd när hon märker att jag behöver det. ❤

Har fixat lite jobbpyssel ikväll genom att göra flipprar. Lådor att stoppa små kort med en uppgift på ena sidan med svar på andra. Man stoppar lappen i övre hålet och så vänder det när det åker typ rutschkana inuti lådan och kommer ut i det nedre hålet. Roligare sätt att exempelvis öva multiplikationstabellen eller vad som helst som man gör dubbelsidiga förhörskort till. Självrättande vilket jag gillar starkt.

Pluttisarna har testat lådorna så att de funkar. 😊 

Har en del att fixa med i helgen och ligger för första gången efter med plugget. Får dock ta en sak i taget och plugget är nedprioriterat. Hoppas kunna checka av en del grejer i helgen innan sista skolveckan. Sedan tar vi plugg och julfirande och plugg. 

Kommentera

