familj · hos oss · jul · lärarrelaterat · musik · tankar

Pustar nöjt ut

Började dagen med luciafirande på storplutt och lillplutts förskola (deras sista för nästa år går de i förskoleklass!) i ottan och i kylan heeela underbara familjen. Vi var nämligen ute för andra året i rad, troligtvis för att ytorna ute är större när de två avdelningarna har gemensamt firande.

Sedan satte vi tre äldsta oss i bilen och lämnade kvar de fyra yngsta på förskolan och skolan vägg i vägg. Jag hoppade av nästan hemma för att gå sista biten och mannen skjutsade storgrabben till skolan. Tog fram pluggrejer och förberedde för webbseminarium med delmomentsintro och försökte efter det komma igång med den nya läs- och skrivuppgift en i historiedidaktik. 

Det gick fruktansvärt trögt! Svårt att ladda om, speciellt som skolans julfest väntade… Till slut gav jag upp och började göra mig iordning för kvällen. Får hoppas det går bättre att plugga på torsdag och nästa tisdag så jag inte har allt kvar till jullovet…

Julfesten gick fantastiskt bra och det var så roligt att se och höra alla elever uppträda så fint i luciatåg, instrumentframföranden, presentationsuppdrag och fikaförsäljning till förmån för skolans fadderbarn. 😊 När vi kom hem landade jag i fåtöljen och verkar sitta fast…

Deckar snart i sängen tror jag, nöjd men trött. 😊 

Kommentera

