familj · hos oss · musik · tankar · tro

Det viktigaste igår… 

Igår hade jag pluggdag. Ont i huvudet, men nu var det faktiskt flera veckor sedan sist! Började därför dagen med piller och avslappningsövningar… 

Snart är första halvan av historiemomentet klart och vi hade ett webbseminarium som hjälp i slutkrivandet av en inlämningsuppgift. Givande.

Igår kväll hade jag musikråd med ett härligt gäng. Musiken i församlingen är inte helt lätt att styra upp med alla åsikter och allt som konkurrerar tidsmässigt så att man måste begränsa sig. Jag har exempelvis inte ork att sjunga så mycket som jag skulle vilja och jag är inte ensam om det… Men vi gör vad vi kan och hoppas Gud leder oss rätt. 
Det viktigaste jag gjorde igår var nog ändå när jag svarade ja på en fråga. Lillplutt kom nämligen med en tidning och sa: ”Kan du läsa den här för mig?” och jag sa ja. Han sa tack och så satte vi oss i soffan tillsammans med storplutt och läste några berättelser. Oerhört mysigt. Det gäller att ta vara på de tillfällen som dyker upp när riktigt viktiga sådana kommer! 😊 

Kommentera

