familj · hos oss · jul · pyssel · tankar · tro

Juligt söndagspyssel

Var till kyrkan i förmiddags där det var julavslutning för barnen under gudstjänsten. Storplutt blev utsatt för ett änglahyss. Han hittade nämligen ett paket i en sko när vi skulle därifrån. 😊 Superkul grej som vår barn- och familjepastor står bakom. Det var en bil i paketet och storplutt blev jätteglad. 

Sedan köpte vi med oss lite mat och åkte till några vänner som ville höra lite om våra barnomsorgserfarenheter. Hade riktigt trevligt. När vi kom hem blev jag lite pysselsugen… 

Min variant blir dock ingen ängel utan en enkel gran. Är dock inte färdig än…

Det tar sin lilla tid att vika ca 300 blad (över 600 sidor tjock bok) med 3 vikningar på varje blad… Nästan 1000 vikningar närmare bestämt! 

Under tiden satte mannen igång med pepparkaksbak med barnen! 

Jag har sovit lite för lite i veckan så jag tänker göra mig iordning för sängen nu (20.30) samtidigt som mannen lägger tjejerna. Då hinner jag läsa lite innan jag släcker…

Kommentera

