familj · jul · prylar · tankar

Svårt att lova åt andra… 

Jag har sett och hört andra föräldrar som kämpar med att hitta presenter att slå in i egengjorda kalendrar. En del kör på 24 presenter, andra 4 – en per adventshelg. Själv har jag njutit av att slippa. Barnen har dessutom så mycket prylar! Men vad hjälper det när mamma (min alltså) överraskade med något hon fyndade på secondhand ifjol!? Borde egentligen vara hon (du mamma…) som skaffar innehållet också då väl…? 😉  Nåja, det har gått riktigt bra utan hjälp faktiskt! Tack vare att jag fyndade washitejp i flerpack som fyller många fickor, en ask med roliga suddgummin och en goodiebag med en massa småkraffs som jag fick från TGR när jag handlade för över 200 tror jag (vilket jag liks skulle göra) . Jag har exempelvis slagit in lite godis någon lördag, popcornpåse med löfte om filmkväll en fredag och så en massa sudd och fina washitejp. Bara billiga oflashiga grejer. Men vad spelar det för roll? Det är ju överraskningsmomentet dom är det viktiga! 😊

I varje fack la jag dessutom en liten lapp med vänliga uppdrag hämtat härifrån

Egentligen för vuxna men de flesta passar även barn. Kanske inte riktigt den som syns tydligast på bilden ovan men det går ju att ändra så det passar bättre.

4 thoughts on “Svårt att lova åt andra… 

Kommentera

