familj · gott & blandat · hos oss · jul · pyssel · tankar

Julbaksdag inför advent

Vi försöker bibehålla traditionen att bjuda våra närmaste grannar på adventsfika även sedan vi flyttat (för 3 år sedan). Nästa helg är det dags så idag har vi bakat heeela dagen. Efter en välbehövlig sovmorgon… Mannen har städat, storgrabben är hos kompis och övriga barn har roterat i köket. Syrran och jag har dock varit konstant stationerade i köket. Vi började med att röja för att få mycket bänkytor att jobba på. 

Sedan har vi matat på med paus för lunch mitt i. Syrran hjälpte barnen när de ville vara med. 

Jag gav mig på saffransbullar! Det är stort. Brukar annars göra enklare recept med saffran i… 

Fick massor bakat. Hela 7 sorter allt som allt faktiskt! Ska lägga ut lite recept framöver för att ha kvar. En del recept från andras bloggar har nämligen försvunnit… Trist när man inte kan göra gamla favoritrecept igen. 

Sa när jag kämpade med bullarna att om inte de här blir lyckade så har jag bakat mina sista bullar… Men de ser då goda ut i alla fall! 

Nu ser 4 barn på film och vi ska snart provsmaka några kaksorter. Inbjudningskort har vi också pysslat ihop men nu ska vi ta det väldigt lugnt resten av kvällen. 

2 thoughts on “Julbaksdag inför advent

Kommentera

