familj · jul · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Pendlat mellan hopp och förtvivlan

I måndags fick jag panik. Almanackan är så fullklottrad att jag först då upptäckte att sista dagen att skriva första inlämningsuppgiften för historiemomentet var redan nu på torsdag, alltså idag. Jag som var inställd på att det var nästa vecka och ändå kände mig lite stressad fick verkligen panik! Jag började fundera på hur jag skulle vinna tid och när jag kom hem och jobbat en extra timme så pluggade jag några timmar (kanske 3) till läggdags. Fortsatte skrivandet i tisdags och var snabb med att ställa in cellgruppen som skulle varit hos mig när person efter person meddelade att de inte kunde. Lite bonustid alltså. Men idag när jag skrivit nästan klart tog jag mig tid att verkligen läsa tidsupplägget och insåg att uppgiftsförfarandet i detta moment skiljer sig från förra. Uppgiften ska mycket riktigt in på måndag fm (jobbar dock fredag så idag var sista avskiljda pluggdagen innan måndag) men nästa moment drar inte igång på tisdag utan jag har ytterligare 2 veckor att fila på denna uppgift innan den slutgiltiga versionen ska in och först då börjar nästa moment. Ändå bra med lite tidspress så att jag hann så pass långt och då har mer att få respons på. Men jobbigt med stressen. Det är liksom nog mycket på jobbet nu så den stressen räcker. Men nu kan jag släppa plugget några dagar och ta nya tag på tisdag. Förkylningen är mycket bättre men kroppen har varit trött och jag sover lite mer än vanligt. Hoppas rösten är pigg första advent i helgen för då ska det traditionssjungas. Men innan dess en fullspäckad arbetsdag följt av en bakdag. Söndag eftermiddag ska det rekordslappas tror jag! Efter skyltsöndagen vill säga… Den här fina tomtelucian besökte mig någon gång i veckan när jag vilade. 😊 

Kommentera

