hos oss · jul · pyssel · tankar · tro

Adventspiffad sjukstuga

Förkylningen blev värre igårkväll och idag var jag hemma från gudstjänsten. Har knaprat piller, vilat och sovit och siktar på att kunna jobba imorgon. 

Men vem vill läsa om sjukdomssymtom? Passar istället på att visa några pysseltips till jul. Grantavlan klistrade jag ursprungligen upp med washitejp direkt på väggen men blev så nöjd att jag med stor möda förflyttade den till ett A3-ark och ramade in för att kunna använda flera jular. 

Ifjol pysslade jag ihop två davidsstjärnor i två storlekar, här den större. 

Och för flera år sedan knåpade jag ihop en julposter där jag skrev ”Fridfull jul” på en bakgrund av julevangeliet i Lukasevangeliet kap 2. Skulle göra sig finare på lyxigare papper och i annan ram dock… Gjorde den i grått för att få den fridfull men undrar hur den skulle se ut med svart text…

Har sparat en massa DIY Christmas crafts-idéer i en Pinterestmapp (både för privat och professionellt bruk), frågan är när jag ska ta mig tid att genomföra allt pyssel jag är sugen på… Men det är helt klart lättare nu när barnen blivit lite större. Och några grejer har jag uppenbarligen fått till genom åren! 

När jag var i farten igår ställde jag också iordning julkrubban på en spegelbricka jag köpt på Second hand

Hoppas nu verkligen förkylningens kulmen är nådd så veckan blir hanterbar…

Kommentera

