familj · hos oss · jul · tankar · tro

Farsdag med familjefokus

Igår mådde mannen och jag som sagt inte så bra och vi kände båda av det idag. Men ändå under kontroll. Gårdagnattens 12 1/2 h och nattens 9 1/2 h har dock gjort susen. Blir nog tidig kväll igen så vi är redo för en ny arbetsvecka. 
Idag åkte vi på gudstjänst och direkt efter åkte vi och hämtade ut ett paket (en av grejerna som aldrig blev av igår) och sedan vidare till grannförsamlingen på familjeträff som började 13. Barnen fick se film och pyssla. Under tiden fick vi vuxna tips på och råd för hur vi vårdar våra äktenskapliga relationer. Bra att påminnas om lite nu och då. Bara för att vår relation som gifta varat i 15 år betyder det inte att den fortsätter vara om vi inte jobbar på relationen. Kanske rent av att det är viktigare än nånsin när livet går i 120…?

När vi kom hem (efter att ha handlat på vägen) ringde jag min kära pappa och så firade vi mannen.

Den uppmärksamme kanske noterar att jag bytt till julgardiner. Gjorde det förra helgen när jag liks röjde i köket och ordnade bland gardiner… En sak mindre inför allt julfix som ligger framför!

One thought on “Farsdag med familjefokus

Kommentera

