familj · musik · resor · tankar · tro

Aktivitetsfylld men skön helg

I lördags (igår) hade vi en del att göra hemma efter en fullmatad arbetsvecka men en del softade…

Mötte upp syrran i stan med tjejerna och gjorde några ärenden. När vi gått oss less gick vi på café … Mysigt! 

Mannen och storskrutt jammade i veckan för första gången tror jag… 🙂 

Och så medverkade vi på dagens gudstjänst och det var fantastiskt att leda lovsång tillsammans med storskrutt och lillskrutt! De blir säkrare och säkrare och idag la till och med storskrutt till egna stämmor och wailingar under åtminstone sista låten! Fascinerande! Hela gudstjänsten var för övrigt helt fantastisk! Drama med vuxna, drama med barn, tecknad låt med både vuxna och barn, grym predikan och härliga människor att prata och umgås med! Församling är en bra grej…

Efter gudstjänsten åkte vi till mina föräldrar där vi bjöds på middag. Lyx! Sedan åkte vi brudar till deras kyrka och förberedde för en Boliviakväll där det skulle bjudas på bildspel från mina föräldrars senaste Boliviaresa och sopa de maní

Nu sitter mannen, syrran, pluttisarna och jag i bilen på väg hem. Storskrutt och lillskrutt ska sova några nätter hos mina föräldrar.

Kommentera

