familj · hos oss · musik · tankar · tro

I touch the sky… 

Igår, lördag, var mannen och jag iväg på en ledarutbildningsdag. Syrran var med barnen. Dagen var alltifrån utmanande och lite nedtyngande (för egen del alltså!) till inspirerande och uppmuntrande. Mot slutet sjöng vi ”För vår Gud är allting möjligt” vilket är något jag behöver påminna mig om. När jag är svag är Han stark…

Tog mig till kyrkan trots att jag var ruggigt trött idag och det var för väl! Bland annat predikan och lovsången stärkte mig. Efter en tur till apoteket (hoppas inte behöva migräntabletterna men om det kommer så är jag redo…) åkte vi hem. Mannen satte igång paltkokning och jag satte igång en brasa. Satte mig en stund och somnade! Sover sällan dagtid men idag blev det nog en timme… 

Storplutt ville fota sin trötta mamma… Eller ja, det trötta la jag till. Han ville bara fota sin mamma. 

En vän tog initiativ till en kvällspromenad annars hade jag inte tagit mig ut mer idag. Har lyssnat lite extra mycket på musik i veckan. Bland annat på ”Touch the sky” av Hillsong United. Ljuvlig låt med grym text! 

I touch the sky when my knees hit the ground…

Kommentera

