familj · hos oss · lärarrelaterat · tankar · tro

Liten vändning

Som jag skrev var förra veckan lite tuff. Men det kändes som att helgen var läkande och jag kände mig uppmuntrad. Gjorde ytterst lite ”nytta” i helgen eftersom jag var extra trött och dessutom hade migrän både onsdag förmiddag och sedan fredag till lördag förmiddag. Men mannen tog med de fyra yngsta när husvagnen skulle tas till vinterförvaringen mitt på dagen och lite fick jag med syrrans hjälp gjort i tvättstugan på lördag eftermiddag. Sedan åkte mannen och jag på en intressant ledarträff i kyrkan. Söndagsgudstjänsten var oerhört bra och något hände i mig. Blev till råga på allt bortbjudna hela familjen efter gudstjänsten. Storgrabben var dock hos en kompis och hoppade bjudningen. Avslutade söndagen med en promenad med bjudningsvännen.

Arbetsdagen igår kändes efter den sköna helgen aningens lättare och jag fick lite bättre grepp om kommande veckor. Behöver ligga typ 3-4 veckor före i planeringen  på grund av utvecklingssamtal och en lovvecka mitt i som är ovanligt oledig och så lite annat som händer…

Idag har jag dessutom överträffat mig själv. Försöker dels jobba i förväg med plugget så att jag kan få någon ledig höstlovsdag vilket ser t lovande ut, dels gjorde jag oväntat nytta i huset efter middagen! Håll i er nu…  Jag inte bara skruvade ner gamla och upp nya tavellister utan dammtorkade också pianot!!! En vardagskväll! 

Mannen kom just hem från cellgrupp,  annars hade han fått sköta skruvdragaren…

Kommentera

