familj · hos oss · lärarrelaterat · tankar

Tuffare vecka

Det har varit en lite tuffare vecka. Mina elever är ljuvliga och undervisningsbiten går fint men det är så mycket runt omkring och mer är på gång… Jag vill mer än jag hinner och orkar. Mer stressande och pressande än roligt och inspirerande i nuläget… Det lättar säkert när jag får bättre grepp om de olika bitarna som kommer. Kroppen varnar dock så jag försöker begränsa mig lite i alla fall. Tog hem lite rättning idag för att minska på att göra-listan på jobbet och sedan tog vi ett ryck med husvagnen.

Nu är den tömd, tvättad utvändigt och redo för en tur till vinterförvaringen imorgon. Lillskrutt satte igång ett bak så vi har något gott ikväll.

Och så väntar vi syrran. Får ser vad vi orkar ta itu med imorgon men ikväll ska här slappas järnet!

One thought on “Tuffare vecka

Kommentera

