familj · gott & blandat · hos oss · lärarrelaterat · prylar · tankar

Päppelmos, plugg, promenad och paus

Fick hämta oss äpplen hos vänner som annars skulle ruttna och har gjort mos av dem. Äpplena alltså, inte vännerna…

Lånade en passersats till vår boschassistent i kombination med köttkvarnen vilket underlättade arbetet enormt! 

Skulle gärna ha en egen men den är ruskigt dyr ny! Vill nån sälja begagnad till oss så är det bara att höra av sig! 🙂

Går trögt att plugga nu igen. Jag har en hel del att skriva men känner inte akut tidspress och då har jag svårare att vara produktiv. Men så överdrivet mycket tid har jag egentligen inte, speciellt inte om jag vill ha någon ledig dag på höstlovet… Det är nämligen sista skrivveckan på religionmomentet men måndag och tisdag jobbar jag. Får hoppas det går bättre att skriva nästa vecka.

Idag tog jag i alla fall en långpromenad för första gången på länge! Och fort gick det! 

Har tack vare promenaden passerat 10 000-gränsen på antal steg idag,  också för första gången på lääänge. Alltid något… Missade dock att gå minst 250 steg mellan 17.00-18.00. Typiskt…

Och så strejkar vår bärbara dator. Den fastnar i detta läge när den försöker starta…

Ja, det är typ vårt läge… Men imorgon kommer syrran och ska vara med barnen i helgen medan mannen och jag får åka iväg själva. Längtar!

Kommentera

