familj · gott & blandat · hos oss · lärarrelaterat · pyssel · tankar · tro

Två 5-åringar!

Idag är det 5 år sedan vi åkte in till lasarettet för planerat snitt. Planerat sedan dagen innan… Kul att kunna gå tillbaka i bloggen och minnas! Pluttisarna är de mest väldokumenterade av våra barn och hur de föddes skrev jag om här.

Började som brukligt födelsedagen med fika på säng, sång och paket.

Våra underbara, omtänksamma och smarta gullpluttar!! ❤ Storplutt som nu är den som är mera framåt och kN tala gör sig och lillplutt som är lite försiktigare, åtminstone ‘bland folk’. Flest kramar får man dock av lillplutt.

Efter en stund med hela 7-mannafamiljen i pluttisarnas rum blev det förskola, plugg och jobb på olika håll för hela bunten.

Efter önskemiddagen,  pannkakor, åkte mannen och storgrabben iväg till träning respektive styrelsemöte, storskrutt hjälpte pluttisarna med nytt legobygge och lillskrutt hjälpte mig i köket.
Ytterligare en grej vi förberedde igår var att frysa in bananhalvor på glasspinnar.

Ikväll smälte vi choklad för att doppa glassarna i + ett litet dopp i strössel (tack för strösseltipset ”barnvakten”! 😉 ).

Mmm, gott! Gjorde också iordning kalaspåsarna…

…Och när jag lagt killarna stämde jag av lekarna tjejerna planerat för kalaset. Så skönt att de kan och vill hjälpa till!!!

Men efter en riktigt kass natt, firande, seg pluggdag och en massa hemmafix så är jag helt slut i kropp och knopp så nu ska jag bara läsa bibel, kanske någon okynnesläsning och sedan förhoppningsvis sova gott innan vi försöker ro iland morgondagen… Ska dock försöka vara biblisk och inte oroa mig för morgondagen än…

One thought on “Två 5-åringar!

Kommentera

