familj · hos oss · lärarrelaterat · pyssel · tankar · tro

Plugg, jobb och kalasförberedelser

Lugn pluggförmiddag eftersom jag lämnade in en uppgift igår. Men lite fick jag gjort ändå. Enda riktiga promenaderna jag tycks få till nu när jobb och plugg går på helfart tycks vara på onsdagar när jag oftast går till jobbet. Så även idag.

Vackert ute. Höstigt.

Möttes på skolan av härliga elever och kände att jag trivs med mitt jobb. 🙂 Hade två lektioner med start 12.00 och sedan k-tid till 17.00. Snabbt hem och slängde i oss rester eftersom storskrutt hade en träff på kyrkan 18. När mannen kört iväg med storskrutt började pluttisarna, lillskrutt och jag att förbereda inför fredagens kalas.

Hade det ganska mysigt även om jag fick lägga ursprungstanken, att de skulle få dekorera kalaspåsarna, åt sidan. Killarna kom på att de ville ha pirattema men lyckades inte få till det på påsarna så jag vek svarta påsar istället och tänker printa något passande att klistra på istället…

Nu är även presenterna inslagna för imorgon ska här firas!

One thought on “Plugg, jobb och kalasförberedelser

Kommentera

