familj · hos oss · lärarrelaterat · tankar · tro

Hemmaarbetsdag

Idag kom svärfars för den definitivt sista gången innan de drar söderut i Europa. Tillbaka i december… Är ganska avis… Mannen och svärfar jobbade inne i garaget och nu är vi nästan i mål inför vintern! Det ska sprutas in isolering (det lejer vi bort), täppas för efter insprutning, sättas för presenning och sedan är resten innejobb! 

Själv har jag jobbat inne i köket hela dagen. Har mest bakat, men också lagat mat och städat. Storskrutt ska stå för fikat i sin cellgrupp i veckan, jag står för gofikat på jobbet och lillskrutt blev baksugen och ville baka en egen kaka. Tre bakverk totalt alltså. Men tjejerna är ju riktigt duktiga! Men nu ska vi slappa resten av kvällen hoppas jag… Igår kväll avslutade vi den arbetsamma veckan med…

Mmm, ljuvligt var det. Faktum är att det känns som att huvudet är högre än bara just så pass över vattenytan! Trots att jag lite försiktigt börjat engagera mig i ledarbitar i församlingen igen! Ska verkligen försöka låta det fortsätta vara så… Imorgon har vi annorlunda söndagsplaner. Vi får se hur det blir med den saken…

One thought on “Hemmaarbetsdag

Kommentera

