familj · hos oss · tankar

Långsamma framsteg i garage och blivande inglasning

Nu när jobb, skola och förskola kommit igång finns inte mycket tid till husjobb. Det är vardagskvällar och lördagar vi har att spela på och oftast är man trött efter jobb. Men det går framåt! Hade bett syrran om hjälp i helgen för att kunna hjälpas åt med bygget. Idag balanserade till och med jag högt uppe på stegar! (Det gör ont i fötterna bara att tänka på det!) Inte på mobilbild men syrran fångade mig med mina gröna (de var nedsatta i pris, p g a färgen, annars hade jag köpt cerisa…) arbetsbyxor i alla fall…

Fattar ni att jag var lika högt upp som mannen ett tag!!! :S

På eftermiddagen överraskade svärfars med besök så då fick mannen svärfar som jobbarkompis istället och jag fixade undan lite inomhus. I och med dagens utefix är vi nu redo för att beställa isoleringsfyllning till garage- och inglasningstak! Ett stort steg närmare att vara redo för vintern. Skönt! Dessutom har jag låtsas kunna beskära äppelträd och körsbärsbuske! Hej och hå vad jag låtsades! Kanske gör mer skada än nytta, men jag försöker i alla fall! 🙂 Får se när jag vågar mig på ungerska syrenhäcken… :S

Kommentera

