familj · lärarrelaterat · resor · tankar

Nytt på vardagsfronten

Nu har skolan kommit igång och där är det inte något nytt för egen del. Bara mindre. Jobbar nu endast 50% och undervisar i matte, engelska och SO-ämnena, allt i en 4-5:a. Jag har lite svenska också, men är inte huvudansvarig för ämnet vilket är den största förändringen. Visserligen nytt att ha storskrutt i klassen också, men det ska nog gå fint. Nytt är däremot att jag vid sidan om pluggar lärarlyftet 50%. Ska läsa upp behörighet i SO åk 4-6. Det är för tidigt att göra något utlåtande om plugget, men jag hoppas att det ska gå bra. Hoppas att jag ska kunna begränsa mig och inte överarbeta. Hoppas att det ska vara intressant och inspirerande.

Jag kommer att jobba måndagar, onsdageftermiddagar och fredagar och plugga tisdagar, onsdagförmiddagar och torsdagar. Onsdagarna blir svårast att få till. Svårt att hinna få något vettigt gjort innan det är dags för promenad på 3 kvart till jobbet…

…ev äta lite lunch och sedan ha lektion kl 12. Jag har svårt för halva dagar. Är liksom på väg direkt på morgonen om jag har en tid att passa mitt på dagen. Men förhoppningsvis kan jag utnyttja tisdagar och torsdagar så pass att jag ändå hinner det jag ska… Vi får helt enkelt se hur det går.

Men det blir mycket förskoletid och fritidstid för de fyra yngsta… Storplutt har börjat kissa ner sig igen och det känns inge bra… Det var inte en enda olycka under södertrippen! Och nu är det värre än innan…

Kommentera

