familj · lärarrelaterat · tankar · tro

Annorlunda första arbetsvecka

Så var jobbet igång. För första gången i mitt lärarliv hade jag en övervägande positiv känsla inför att börja jobba igen efter semestern. Jag kände mig nyfiken, mer utvilad och helt enkelt mer redo för jobbstart! Ovanligt men skönt. Har jobbat 3 1/2 år nu och blivit varmare i lärarkläderna (även om jag har mycket kvar att förbättra men det lär jag alltid ha…) och  i höst går jag ner till att bara jobba halvtid. Vid sidan av, den andra halvan, ska jag plugga. Jag ska läsa upp behörighet i SO åk 4-6.

Så nu blir det inga lediga dagar utan fylla dagar på förskola och fritids för våra 4 yngsta. Storgrabben börjar gymnasiet, storskrutt börjar 4:an i min klass, lillskrutt går upp en våning till 2:an och pluttisarna går sitt sista år i förskola innan de börjar förskoleklass.
Har varit förkyld hela denna vecka, men mot slutet kände jag mig åtminstone inte febrig. Och utan elever när man mest sitter och planerar funkar det ändå. Men man blir lite extra trött. Mitt i allt hade vi bröllopsdag också. 15 år… Förhoppningsvis får det ett eget blogginlägg. Men först ska jag vila ikapp lite. Smälta veckans jobb, ladda inför skolstart på måndag och bara låta Vilan verka…

Kommentera

